YÖNETİM SİSTEMLERİ DANIŞMANLIĞI

EĞİTİMİN ÖNEMİ
Kuruluş içi ve kuruluş dışı ISO 9001:2015 kalite sisteminin incelenmesinde uygulanacak tekniklerin irdelenmesi. iç tetkiklerin planlanması gerçekleştirilmesi, İç tetkik raporlarının düzenlenmesi, düzeltici faaliyetlerin tanımlanması, uygulanması ve takibi için önemlidir.

EĞİTİM PROGRAMININ AMACI
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Standardına göre kurulmuş bir sistemin iç denetimlerinin 1. taraf denetim gerçekleştirilmesinde görev alacak denetçilerin yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. Bu kapsamda katılımcılara ISO 9001 Standardı ve ISO 19011 tetkik kılavuzu ile ilgili bilgiler aktarılmaktadır.

KİMLER KATILMALI
Kalite yönetim sistemi kurulması, geliştirilmesi veya işletilmesi ile ilgili çalışmalarda görev alacak çalışanlar ile konu hakkında bilgi sahibi olması gerekli görülen çalışanlar ve yöneticiler bu eğitimden yarar sağlayabileceklerdir.

EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• Kalite yönetim sisteminin uygulanması ve hedefleri
• Kalite yönetim sisteminde iç denetimin yeri ve etkisi
• Yeterlilik, uygunluk ve etkinlik araştırması
• ISO 9001:2015 versiyonunun getirdikleri
• Denetim standartı, denetçi kişiliği ve denetçi özelliği
• Denetim tekniği ve  baştan sona bir denetimin planlanması
• Sistemin iyileştirilmesi için planlanan denetimin özellikleri
• Denetçi ekibinin oluşturulması
• Bir denetimin tamamlanması ve sistem dahiline alınması

EĞİTİM PROGRAMININ AMACI
Baş denetçinin özellikleri kalite yönetim sisteminin etkinliği için çok önemlidir. Yoğun dikkat gerektiren ve beş gün süren bu detaylı eğitim, denetçinin verimli ve faydalı bir denetleme gerçekleştirmesi ve uzmanlaşması için birçok uygulama içerir. Eğitim süresince denetimlerle ilgili önemli ilkeler verilerek, denetçinin etkin değerlendirme yapabilmesi için gerekli olan denetim teknikleri kazandırılır. Özdenetim ve analiz teknikleri ile denetim yeteneklerinin gelişmesi sağlanır.

 

KİMLER KATILMALI
Kalite yönetim sistemlerini denetleyen denetçiler, sistemi kuran kişiler ve yöneticiler.
ISO 9001:2015 Kalite yönetim sistemi konusunda baş denetçi olmak isteyen herkes.

 

KATILIM ÖN KOŞULU
Katılımcılar ISO 9001 standardının içeriği hakkında önceden bilgi sahibi olmalı ve bir kalite yönetim sistemi konusunda bilgi ve tecrübeye sahip olmalıdır.

 

EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• ISO 9001:2015 maddeleri
• Denetim tipleri
• Kalite yönetim sistemi
• Yönetimin sorumluluğu
• Kaynak yönetimi
• Ürün gerçekleştirme
• Ölçme analiz ve iyileştirme
• ISO 19011
• ISO 19011 denetçi yetkinliği
• Denetim ekibinin sorumlulukları
• Denetim kapsamı
• Dokümanların gözden geçirilmesi
• Denetime hazırlık
• Denetim kontrol listeleri
• Denetim açılış toplantısı
• Denetim teknikleri
• Uygunsuzluk raporlama
• Denetim kapanış toplantısı
• Takip faaliyetleri
• IRCA sertifikasyon sistemi tanıtımı

 

EĞİTİM PROGRAMININ AMACI
ISO 14001 ÇYS kuruluşların çevresel risklerini kontrol altına almaları ve bu yöndeki performanslarını iyileştirmeleri amacıyla oluşturulmuş bir standart olup, kuruluşlara;
• Çevre ile ilgili yasal mevzuata uygunluğun sağlanması
• Ticari imajın, pazar paylarının ve rekabetçi yönlerinin artırılmasına katkıda bulunması
• Maliyet kontrolünün geliştirilmesi, böylece masrafların azaltılması ve verimliliğin artırılması vb. yönde faydalar sağlamaktadır.

KİMLER KATILMALI
Kuruluşlarda çevresel risklerin ilişkili yasal mevzuata uygun şekilde yönetiminden sorumlu kişiler, ISO 140001 ÇYS’nin kurulmasında görev alacak kişiler ve çevresel risklerle ilişkili faaliyetleri yöneten kişiler.

EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• Çevre yönetim sistemi motivasyonu,
• Çevre yönetim sistemi kurulma aşamaları,
• ISO 14001:2004 çevre yönetim sistemi standardının gereklilikleri,
• Çevresel etki değerlendirmesi ve önemli çevresel unsurların tespitine ilişkin vaka çalışmaları,
• Çevre politikası, çevresel amaçlar/hedefler, çevre yönetim programına ilişkin grup çalışmaları,
• Çevre yönetim ve kalite yönetim sistemleri arasındaki ilişkiler ve bunların entegrasyonu,
• Çevre yönetim sistemi belgelendirme aşamaları.

EĞİTİM PROGRAMININ AMACI
ISO 14001 çevre yönetim sistemi standardına uygun olarak kuruluş içinde oluşturulmuş olan çevre sisteminin yeterliliğini, uygunluğunu ve etkinliğini saptamak için yapılan çevre yönetim sistemleri tetkiklerine ait esasları ve aşamalarını açıklamak. Bu amaca yönelik kuruluş içi çevre yönetim sistem tetkikçisi yetiştirmek.


KİMLER KATILMALI
ISO 14001:2015 ÇYS ’nin tetkik edilmesi, sürdürülmesi veya idare edilmesinde yer alanlar katılabilir.


EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• ISO 14001 yönetim sistemine genel bakış
• ISO 19011 standardının tanıtımı
• İç tetkik tanımları kavramları
• Tetkik denetim tetkikçi prensipleri nelerdir
• Tetkik programı nasıl yönetilir
• Tetkik faaliyetleri tetkikin gerçekleştirilmesi
• Dokümanların gözden geçirilmesi
• Saha tetkik faaliyetleri için hazırlık yapılması
• Saha tetkik faaliyetlerinin yapılması
• Tetkik raporunun hazırlanması onaylanması ve dağıtılması
• Takip tetkikinin yapılması
• Tetkikin tamamlanması
• Pratik çalışma iç tetkik uygulamasının yapılması

EĞİTİMİN AMACI VE ÖNEMİ

Günümüzde kuruluşlar yönetim sistemlerini bağımsız uygulamak yerine, birbiriyle senkronize yönetmeye ihtiyaç duyuyorlar. Yönetim standartlarının ve kuruluşların yapısı düşünüldüğünde bu konu geçmişte daha zor ve karmaşıktı. Son dönemlerde ise standartlarda yapılan revizyonlarla bu zorluklar aşılmış dolayısıyla birden çok sistemi (ISO 9001/ ISO 14001/OHSAS18001) entegre hale getirerek yönetmenin daha kolay, daha etkin ve daha verimli olduğu net biçimde ortaya çıkmış bulunmaktadır.
Yeni başlayanlardan profesyonellere kadar herkese entegre yönetim sistemlerinin tüm etkilerini anlamaları, etkin olarak uygulamaları ve yönetim sistemlerinin performansını sürekli iyileştirmeleri için bu eğitim programını hazırladık.

KİMLER KATILMALI
Entegre yönetim sistemi kurulması, geliştirilmesi veya işletilmesi ile ilgili çalışmalarda görev alarak doküman hazırlayacak kişiler,
• Entegre yönetim sistemi kapsamında iç ve dış kalite tetkiklerinde görev alacak ve tetkike tabii tutulacak personel,
• Süreçlere profesyonelce yaklaşım içinde bulunabilmek isteyenler,
• CV’sini güçlendirmek ve kişisel gelişimine katkı sağlamak isteyenler,
• Entegre yönetim sistemi hakkında bilgi sahibi olması gerekli görülen çalışanlar ve yöneticiler,
• Entegre yönetim sistemi hakkında kendini geliştirmek isteyen herkes.

EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• ISO 9001 KALİTE YÖNETİMİ
• Kalite kavramı
• Kalite sistem standartları
• Uygulama örnekleri
• Sistemin kurulması ve uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar
• Yönetim sistemlerinin entegrasyonu

ISO 14001 ÇEVRE YÖNETİMİ
• Çevre kavramı
• Çevre sistem standartları
• Uygulama örnekleri
• Sistemin kurulması ve uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar
• Yönetim sistemlerinin entegrasyonu

OHSAS 18001 İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ YÖNETİMİ
• İş sağlığı ve güvenliği kavramı
• İş sağlığı ve güvenliği yönetim sistem standartları
• Uygulama örnekleri
• Sistemin kurulması ve uygulanmasında dikkat edilmesi gereken noktalar
• Yönetim sistemlerinin entegrasyonu

 

EĞİTİM PROGRAMININ AMACI
“Müşteri şikâyetlerinin ele alınması” sürecini etkin bir şekilde yöneterek müşteri memnuniyetini artırmak hatta müşteri beklentilerinin ötesine geçmek isteyen kuruluşların yöneticilerine bu sürecin temel prensiplerini, yaklaşımlarını ve adımlarını aktarmak.
TS ISO 10002 müşteri şikâyetleri yönetimi kılavuzunun gerekliliklerini örnekler ile açıklamak ve bu standardı katılımcıların kuruluşlarına özel yorumlamak.


KİMLER KATILMALI
Üst ve orta kademe yöneticiler, kuruluş içerisinde TS ISO 10002 sistemini oluşturmaktan ve iyileştirmekten sorumlu çalışanlar katılmalıdır.


EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• Terimler ve tarifler
• ISO 10002 ve ISO 9001 ve ISO 9004 arasındaki ilişki
• “Müşteri şikâyetleri” prensipleri (görünürlük, eşilebilirlik, cevap verebilirlik, objektiflik, ücretler, gizlilik, müşteri odaklılık, hesap verebilirlik, sürekli iyileştirme)
• Şikâyetleri ele alma çerçevesi
• Şikâyetleri ele alma sürecinin planlanması ve tasarımı
• Şikâyetleri ele alma sürecinin çalıştırılması (iletişim, şikayetin alınması, takip edilmesi, alındı bildirimi, ilk değerlendirme, araştırma, cevap verme, geri bildirim, kapatma)
• Şikâyetleri ele alma süreci uygulamalarının sürdürülmesi ve iyileştirilmesi
• Uygulama
Müşteri şikayetleri sürecinin tanımlanması (sürecin amacı, sorumluları, girdileri, çıktıları, faaliyetleri, ilgili dokümanları, performans göstergeleri ve hedefleri)

 

 

EĞİTİM PROGRAMININ AMACI
ISO 27001 bilgi güvenliği yönetim sistemi standartlarının tanıtılması, standarda uygun yönetim sistemi kurmak isteyen kuruluşların, standardın gereklilikleri konusunda bilgilendirilmesi.

 

KİMLER KATILMALI
Her kademeden yöneticiler ile bilgi güvenliği yönetim sistemini planlama, kurma ve uygulama sorumluluğu bulunan personel. Üst düzey yöneticiler, bilgi sistemleri yöneticileri, bilgi sistemleri alanında çalışan tüm yönetici ve uzmanlar, kalite sistemleri yönetici ve çalışanları.

 

EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• Bilgi ve bilgi varlıkları nedir?
• Güvenlik nedir?
• Bilgi güvenliği nedir?
• Standart tarihçesi
• Standart maddelerine genel bakış
• Risk ve risk yönetimi
• Varlık tanımı ve varlıkların sınıflandırılması
• Risk analizi ve risk değerlendirmesi
• Standart kontrol maddeleri
• Standart dökümantasyonu ve örnek dökümanlar
• Uygulanabilirlik bildirgesi
• Yönetim sorumluluğu
• BGYS kurulumu
• Belgelendirme

EĞİTİM PROGRAMININ AMACI
Kuruluş içinde oluşturulmuş olan gıda güvenliği yönetim sisteminin yeterliliğini, etkinliğini ve ISO 22000:2005 gıda güvenliği yönetim sistemi standardına uygunluğunu saptamak için yapılan iç tetkiklere ait esasları ve aşamalarını açıklamak ve gerekli uygulamalarla göstermek. Bu amaca yönelik olarak kuruluş içi gıda güvenliği yönetim sistemi tetkikçisi yetiştirmek.

 

KİMLER KATILMALI
Gıda güvenliği yönetim sistemi tetkiklerinde görev alacak çalışanlar.

 

GEREKLİ ÖN BİLGİ
Gıda güvenliği yönetim sistemi standardı (ISO 22000:2005) hakkında bilgi sahibi olmak.

 

EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• ISO 22000:2005 gıda güvenliği yönetim sistemi standart şartları özeti,
• Tetkik türleri ve tanımları,
• Gıda güvenliği yönetim sistemi tetkikinin amacı,
• Gıda güvenliği yönetim sistemi tetkikinin aşamaları (planlama, hazırlık, uygulama, raporlama, takip ve kapatma),
• Organizasyonel görev ve sorumluluklar,
• Gıda güvenliği yönetim sistemi tetkikçisinin sahip olması gereken özellikler,
• Tetkik sırasında karşılaşılması muhtemel durumlar ve sürprizler çeşitli uygulamalarla ve filmlerle anlatılır.

EĞİTİM PROGRAMININ AMACI
ISO 22000 gıda güvenliği yönetim sistemi tetkiklerinin etkin ve amaca uygun olarak yapılabilmesi için TS-EN-ISO 19011 standardı çerçevesinde tetkik görevlilerinin yeteneklerinin geliştirilmesi.

 

KİMLER KATILMALI
Kuruluşların kalite sistemlerinin kurulmasını yönlendiren kalite yöneticileri, diğer üst düzey yöneticiler, yönetim danışmanları, belgelendirme kuruluşlarında tetkikçi olmak isteyenler.

 

GEREKLİ ÖN BİLGİ
Gıda güvenliği yönetim sistemi standardı (ISO 22000:2005) hakkında bilgi sahibi olmak.

 

EĞİTİMİN İÇERİĞİ
• Gıda güvenliği yönetim sisteminin amaçlarını tanımlayıp, gerekliliklerini ve uygunluğunu açıklamak.
• ISO 22000:2005 ve ISO 19011’in amaçlarını, içeriklerini ve birbirleriyle olan ilişkileri göstermek.
• Tetkik çerçevesi içerisinde ISO 22000:2005’in şartlarını yorumlamak.
• Tetkikçi ve baş tetkikçinin rollerini ve sorumluluklarını tanımlamak.
• Bir gıda güvenliği yönetim sisteminin (FSMS) ana amacını tanımlama ve gıda güvenliği risklerinin denetimi gıda güvenliği yönetimi için kullanılan prensipleri, prosesleri ve teknikleri açıklamak
• ISO 22000:2005 yönetim sistemi standardını, standart işletme prosedürlerini ve ilgili gıda güvenliği mevzuatını açıklamak
• ISO 19011 çerçevesinde bir denetçinin denetimi planlama ve takibindeki rolünü açıklamak
• Bir kuruluşun gıda güvenliği yönetim sisteminin yeterliliğini denetleme
• Profesyonel kalite yönetim sistemi denetçilerinin yetiştirilmesi

Diğer hizmetler

MESLEKİ EĞİTİMLER

Mesleki Eğitim Belgesi Almak Artık ÇOK KOLAY! MESLEKİ EĞİTİM BELGESİ NEDİR?Mesleki Eğitim: Örgün veya yaygın eğitim yoluyla bireyleri mesleğe hazırlamak, meslek sahibi olanların mesleklerindeki gelişimlerini sağlamak

Daha fazlası için tıklayınız
check out some more Designs

1. Strategic planning

Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adipcing elit off sedllo eiusmo.

2. 360 solutions

Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adipcing elit off sedllo eiusmo.

3 . vision creation

Lorem ipsum dolor sit amet, conse ctetur adipcing elit off sedllo eiusmo.

“Your Home Should Tell The Story Of Who You Are And Be A Collection Of What You Love”

Our
Publications

1
Merhaba, size nasıl yardımcı olabiliriz?