EĞİTİCİNİN EĞİTİMİ SERTİFİKA PROGRAMININ AMACI NEDİR?
Katılımcıların, yetişkin eğitimciliği ile ilgili tutumları kazanmaları, eğitimcilik becerilerini etkin ve etkili şekilde kullanarak tüm eğitim süreçlerini yürütebilir hale gelmeleridir. Uluslararası platformda “Training of Trainers” adı ile uygulanmakta olan Eğiticilerin Eğitimi Programı; çeşitli etkinliklerle uygulamalı olarak tasarlanmış ve programda ağırlıklı olarak, grup çalışması, tartışma yöntemi ve mikro öğretim tekniği kullanılmaktadır.
Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığının hazırladığı;
29 Aralık 2012 (29.12.2012) tarih 28512 sayılı Resmî Gazete’de yayınlanarak yürürlüğe giren “İŞ GÜVENLİĞİ UZMANLARININ GÖREV, YETKİ, SORUMLULUK VE EĞİTİMLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK” kapsamında;
• İşyeri hekimliği yapmak isteyenler doktorlar (Hekimler),
• İş güvenliği uzmanlığı eğitimleri vermek isteyenler (İSG uzmanları),
• Eğitim kurumlarının eğitici kadrosu, (İSG uzmanları)
• Eğitmen yükümlülüğü taşıyan personeller.
İçin almaları zorunlu olarak belirlenmiş 45 (kırk beş) saatlik “EĞİTİCİNİN EĞİTİMİ KURSU” kurs bitirme belgesi (sertifikası) dır.
Bu Eğitimde Katılımcılar;
• Yetişkin eğitiminin temel ilkelerini öğrenecekler
• Yetişkin eğitiminde öğrenme modellerini kavrayacaklar
• Etkin bir eğitim programı içeriği ve görsel malzemeleri tasarlayacaklar
• Eğitim sunumunda etkinlik sağlayacaklar
• Zor katılımcıları yönetebilecekler
• İnteraktif, akılda kalıcı ve zevkli bir eğitim programını oluşturabilecekler
EĞİTİMCİNİN EĞİTİMİ İÇERİĞİ
• Yetişkin nasıl öğrenir?
• Edgar DALE hatırlama pramidi
• Görsel, işitsel, kinestetik öğrenme ve hatırlama
• Uygulama çalışması; temsil sistemleri testi
• Öğrenme yöntemleri
• Anlatım yöntemi
• Tartışma yöntemi
• Gösteri yöntemi
• Örnek olay yönetimi – Case Study
• Dramatize etme yöntemi – Roll – Play
• Eğitimde yetişkinin özellikleri
• Androgoji – Pedogoji farkları
• Yetişkin öğrenmede anlatım dinamikleri
• Neden – Sonuç İlişkisi
• Problem – Çözüm
• Tez – Antitez – Sentez
• Tümdengelim – Tümevarım
• Eğitmen yetkinlikleri
• İletişim Becerisi
• Etkin Dinleme
• Anlatım ve doğru sözcükler
• Beden dili
• Katılımcılarla eşleşme ve ahenk
• İlgiyi canlı tutma
• Özgüven ve sakinliği koruma
• İnteraktif yaklaşım ve soru sorma,
• Açık uçlu ve kapalı uçlu sorular
• Soru alma ve zor sorularla başa çıkma
• Zor katılımcıları yönetme
• Eğitimde zamanı etkin kullanma
• Eğitimde içerik hazırlama yöntemi,
• Uygulama; zihin haritası ve içerik oluşturma
• Eğitim ihtiyaç analizi sonuçları ve sunulan eğitim içeriğinin önemi
• Eğitimde fiziki ortam ve eğitici davranışları
• Etkili sunum hazırlama teknikleri
• Etkili sunumda sözlü iletişimin önemi,
• Etkili sunumda sözsüz iletişimin önemi,
• Görsel sunum teknikleri
• Sunum metninin hazırlanması
• Sunumda animasyon, film ve görsellerin kullanım özellikleri
• Sunumda kullanılan şablonların önemi
• Sunulan konulara uygun şablon seçimi
• Kullanılacak metin ve görsel dengesini saptama
• Yazı tipi boyutu, stili ve fontu seçerken nelere dikkat ederiz?
• İstatistik, akış şeması ve grafiklerin sunuma yerleştirilmesi
• Eğitim kitapçığı hazırlanması
• Eğitim sonuçlarını ölçme ve değerlendirme teknikleri